aanvoelen, communicatie

Trainingen voor zorgverleners

Haal méér uit het contact met je patiënt of cliënt

Waar wil je mee aan de slag?

Cliënt komt niet in beweging of stribbelt tegen

Het contact dat er ontstaat, bepaalt voor een groot deel of een cliënt met je mee beweegt of niet.

aanraken, contact, affectief, lichaam

Patiënten reageren gespannen of angstig op aanraken

Elkaar aanraken doen we allemaal. Maar hóe je aanraakt, kan een wereld van verschil maken. Of de ander ontspant of zich afsluit. Er valt zoveel te ontdekken! Hoe kun je via je manier van aanraking een verandering in gang zetten.

Ik voel me zelf vaak uitgeput

Zorgverleners zijn vaak gevers en toch moet je ook goed voor jezelf zorgen. Maar hoe doe je dat als de druk hoog is? Hoe ga je met grenzen om? Voel je je op je gemak? Vraag je om hulp? Waar lekt je energie weg?

Strubbelingen in het team

Ook als team is het van belang om voor elkaar te zorgen.  Voelen mensen zich gewaardeerd? Hoe kun je als team beter functioneren? Wat doe je als mensen over hun eigen of over jouw grenzen gaan?

Aan welke thema's zou je kunnen denken?

aanraken, contact, affectief, lichaam

Aanraakvaardigheden

Haal méér uit je aanraking! Er valt zoveel meer winst te behalen als weet hóe! Voor mensen met een aanrakend beroep.

Zelfzorg

Ook of misschien juist als zorgverleners zijn we gewend veel te geven. Maar hoe zorg je hierin voor jezelf? Herken je je eigen lichaamssignalen? Hoe blijf je vitaal, gemotiveerd? Durf je hulp te vragen? Voel je je gezien en gehoord? Weet je wat je zelf nodig hebt?

Zorg voor elkaar

Zorg en ondersteuning voor elkaar is vaak een ondergeschoven kindje als de plicht roept, de cijfers omhoog moeten of bij drukke agenda's. Toch is investeren in elkaar heel belangrijk! Mensen die zich gesteund en gehoord voelen presteren immers beter!

Nonverbale communicatie

Leer meer over nonverbale communicatie! Versta de lichaamstaal van je cliënt en leer hoe je je cliënt letterlijk of figuurlijk in beweging kunt krijgen.